سبحانیان:

مالیات ۷۲ درصد مودیان خرد صفر است

مالیات ۷۲ درصد مودیان خرد صفر است

به گزارش لباس نو، رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اعلان اینکه مالیات 72 درصد مودیان خرد صفر است، بیان کرد: مالیات از مودیان بزرگ دریافت می شود و هم اکنون هزینه های کشور بر دوش سازمان امور مالیاتی است.



به گزارش لباس نو به نقل از مهر محمدهادی سبحانیان در نشست خبری اولین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور با حضور وزیر اقتصاد اظهار داشت: عملکرد سازمان امور مالیاتی در سال های اخیر عملکرد مثال زدنی است و سازمان در راه خوبی قرار گرفته است. مباحث مالیات و تأثیر مالیات در تولید ناخالص داخلی در سال های اخیر با جدیت دنبال می شود.
وی اضافه کرد: بدنه جامعه و مودیان باید بالاتر از پیش تعامل سازمان امور مالیاتی را با خود حس کند. همراهی و همدلی مجموعه سازمان امور مالیاتی نیز موجب به وجود آمدن دستاوردها شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی اشاره کرد: بحث اجرای مفاد ماده ۱۶۹ و مکرر به مالیات ستانی مبتنی بر داده منجر گردیده است.
وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در سه سال قبل در جشنواره رتبه نخست جشنواره شهید رجایی را کسب می کند.
سبحانیان با اشاره به سیستمی شدن و هوشمندسازی نظام مالیاتی اظهار داشت: ما وارد سازمان شدیم که این موارد را دنبال نماییم. این هم به بهبود فضای کسب وکار منجر می شود و هم منابع حقه دولت را وصول می کند.
رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای امسال رشد درآمدهای مالیاتی به اندازه سال قبل بوده در صورتیکه وضعیت کشور در شش ماهه ابتدای سال چندان باثبات نبود. بخش عمده ای از کار ما در شش ماه دوم باقی مانده و متعهد هستیم به تعهدات خود در بودجه عمل نماییم. مبارزه با فرارهای بزرگ مالیاتی و وصول مالیات ها از اهداف ما است که امیدواریم محقق شود.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر حسابرسی سیستمی بیان کرد: رییس جمهور بر کاهش مداخلات انسانی تاکید دارد. این مساله موجب تسریع در مالیات ستانی می شود.
سبحانیان اشاره کرد: تا پیش از سال ۱۴۰۰ قانون سامانه مودیان در کشور اجرا نمی شود و برای نخستین بار در زمستان ۱۴۰۲ موفق به اجرای این قانون شدیم. البته قانون گذار یک منطق تدریجی را برای اجرای قانون در نظر گرفته که امیدواریم با یک کار فرهنگی و دیگر تلاش ها بتوانیم این کار را اجرائی نماییم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اعلان اینکه تاکید ما این است که فشار مالیاتی باید از دوش مودیان خرد کاهش پیدا کند، اضافه کرد: هم اکنون حدود ۷۲ درصد از مودیان خرد مالیاتشان صفر بوده و در مواردی کمتر از ۲۰ میلیون تومان است. در حقیقت تمرکز ما بر مودیان بزرگ است. باید از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و ظرفیت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف سازمان استفاده نمائیم.
به گفته سبحانیان، هم اکنون هزینه های کشور بر دوش سازمان امور مالیاتی است. باید هزینه های جاری دولت از محل مالیات تامین شود و منابع نفتی باید به عنوان یک ثروت پایدار حفظ شود.

1403/07/12
11:45:59
5.0 / 5
164
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , قانون , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
لباس نو